Obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky
obchodní společnosti Chůva pro děti s. r. o., se sídlem Dělnická 650/2, Brno, 624 00
IČ: 068 93 724, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, spisová značka: C 104953
obchodní společnosti Chůva v dětské skupině s.r.o., se sídlem Brno-střed, Štýřice, Dvorského 28/6, IČ: 141 45 197, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, spisová značka: C 126853
pro prodej služeb na internetové adrese: https://www.chuvaprodeti.cz
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti Chůva pro děti s.r.o. a obchodní společnosti Chůva v dětské skupině s.r.o. (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy. Kupní smlouva je uzavíraná mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou, kupujícím (dále „uchazeč“) za využití internetové stránky, provozované na adrese: www.chuvaprodeti.cz (dále pouze „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Kupní smlouva může být rovněž uzavíraná mezi prodávajícím a právnickou osobou či podnikající fyzickou osobou, objednávající službu pro jiné fyzické osoby - zpravidla své zaměstnance, na které se dále v kontextu těchto obchodních podmínek pohlíží obdobně jako na uchazeče - (dále „instituce“; uchazeč a instituce společně dále jen „objednatel“) za využití webové stránky, a to prostřednictvím webového rozhraní obchodu.
1.2. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.3. Znění obchodních podmínek lze ze strany prodávajícího měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou ovšem dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace provedené na webové stránce může objednatel přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Z uvedeného rozhraní může uchazeč přistupovat, jak k webinářům, tak dalším poskytnutým materiálům (dále jen „uživatelský účet“). Poskytnuté materiály jsou však dostupné jen konkrétnímu uchazeči a nikoliv instituci.
2.2. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Uchazeč je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Uživatel není oprávněn do uživatelského účtu umožnit přístup jakékoliv třetí osobě.
2.3. Veškerý obsah webinářů a veškerých dalších materiálů dostupných v uživatelském účtu je chráněn právními předpisy autorského práva a výlučným nositelem těchto práv je prodávající, popř. daný poskytovatel licence. Zpřístupněním daného kurzu uživateli nevzniká žádné oprávnění v souvislosti se zachycením, zobrazováním, rozmnožováním a rozšiřováním podoby, podobizny, obrazových snímků, stejně jako obrazových, zvukových záznamů týkajících se osoby (osob), která vystupuje v rámci zpřístupněného digitálního obsahu v rámci online kurzů, ani jejich jména, příjmení, akademického titulu, včetně jejich zpracování a zařazení do díla audiovizuálního či k jiným marketingovým účelům. Jakékoli takové využití je možné jen s výslovným souhlasem oprávněných osob anebo v souladu s platnými právními předpisy.
2.4. Uchazeč není oprávněn pořizovat si vlastní záznamy či kopie materiálů, ke kterým se dostane ve svém uživatelském účtu či při zkoušce. Jmenovitě nesmí pořizovat videozáznamy, ani je nijak stahovat z uživatelského profilu a nesmí pořizovat kopie písemných testů a dalších podkladů.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy uchazeč poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek) anebo uplyne doba, po kterou byl uživatelský účet aktivován. 2.6. Uchazeč bere tímto na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
3.1. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zkouškách a kurzech, a to včetně uvedení cen jednotlivých zkoušek a kurzů. Ceny zkoušek a kurzů jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zkoušek a kurzů zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Uvedené ceny zkoušek a jednotlivých kurzů nejsou přizpůsobovány objednateli na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.2. Pro objednání zkoušky či kurzu vyplní objednatel přihlášku na webové stránce. Přihláška obsahuje zejména následující informace o:
3.2.1. typu zkoušky nebo kurzu (objednatel přímo vybírá konkrétní kurz na webovém rozhraní prodávajícího),
3.2.2. termínu zkoušky, na kterou je uchazeč přihlašován, termíny rozšiřujících kurzů,
3.2.3. kupní ceny kurzů, údaje o případných příplatcích (např. praxe, webináře atd.),
3.2.4. osobní údaje uchazeče,
3.2.5. souhlas s obchodními podmínkami,
3.2.6. a vědomý souhlas o způsobilosti uchazeče.
3.3. Před zasláním přihlášky je objednateli umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do přihlášky vložil, a to i s ohledem na možnost objednatele zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do přihlášky, pomocí tlačítka „zpět“.
3.4. Závaznou přihlášku odešle objednatel prodávajícímu kliknutím na tlačítko „odeslat“. Údaje uvedené v přihlášce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající po obdržení přihlášky zpravidla nejpozději do 5 dnů toto obdržení objednateli potvrdí elektronickou poštou na adresu elektronické pošty objednatele a/nebo uchazeče uvedenou v přihlášce (dále jen „elektronická adresa uchazeče“).
3.5. Přihláška je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru přihlášky (např. množství kurzů) požádat objednatele o dodatečné potvrzení přihlášky (písemně, elektronickou poštou či telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a objednatelem vzniká doručením přijetí přihlášky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno objednateli elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty objednatele dle čl. 3.4. těchto obchodních podmínek.
3.8. Objednatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé objednateli při použití komunikačních prostředků na dálku využívanými při uzavření kupní smlouvy (tzn. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí objednatel sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
4. OSOBNÍ ÚDAJE
4.1. Vyplněním formuláře či odesláním údajů na adresu elektronické pošty prodávajícího objednatel souhlasí s podmínkami příslušné vzdělávací nebo poradenské akce a také se zpracováním osobních údajů v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o ochraně osobních dat, ve znění pozdějších předpisů.
4.2. Svou informační povinnost vůči objednateli ve smyslu čl. 13 nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů objednatele pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
4.3. Objednatel prohlašuje, že se seznámil a souhlasí s nařízením GDPR. Údaje uchazeče na přihlášce budou použity pro vystavení osvědčení a písemná přihláška bude následně v souladu se spisovým a skartačním řádem prodávajícího zlikvidována.
4.4. Objednatel prohlašuje, že je oprávněn na základě řádného právního titulu nakládat s osobními údaji konkrétního uchazeče, pro kterého je konkrétní kupní smlouva uzavírána. Objednatel je povinen na případnou výzvu prodávajícího prokázat svůj právní titul dle předchozí věty.
5. CENA ZKOUŠEK, KURZŮ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
5.1. Nejpozději do 5 dnů ode dne, kdy prodávajícímu bude doručena příslušná přihláška objednatele, obdrží objednatel potvrzení o přijetí přihlášky a fakturu na zaplacení ceny objednaného kurzu, zkoušky se splatností 7 dní. To vše na adresu elektronické pošty uchazeče.
5.2. Cenu kurzů a zkoušek podle kupní smlouvy může objednatel uhradit prodávajícímu bezhotovostně, a to převodem na bankovní účet uvedený v přiložené faktuře (dále jen „účet prodávajícího“), případně u vybraných služeb prostřednictvím platební brány Go Pay. Možnost platby prostřednictvím platební brány Go Pay se řídí webovým rozhraním obchodu a objednatel v takovém případě souhlasí s podmínkami Go Pay dostupnými na adrese https://www.gopay.com/cs/.
5.3. Faktura bude vystavena na údaje uvedené v přihlášce (soukromou osobu nebo údaje firmy). Na pozdější požadavky na změnu údajů o objednateli nebude brán zřetel.
5.4. V případě bezhotovostní platby je objednatel povinen uhrazovat kupní cenu služby společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek objednatele uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího, který je uveden v příslušné faktuře.
5.5. Prodávající je oprávněn požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před začátkem kurzu. Ustanovení § 2119 odst. 1 věta první občanského zákoníku se nepoužije.
6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
6.1. Odstoupení od kupní smlouvy musí být objednatelem, který je spotřebitel, v souladu s ust. § 1846 odst. 1 občanského zákoníku prodávajícímu odesláno ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy (kdy dochází k uzavření kupní smlouvy stanoví čl. 3.7. těchto obchodních podmínek). Odstoupení od kupní smlouvy může objedantel, který je spotřebitelem, zasílat mimo jiné na adresu elektronické pošty prodávajícího: info@chuvaprodeti.cz.
7. STORNO PODMÍNKY
7.1. Přihláška se považuje za závaznou okamžikem odeslání přihláškového formuláře, lze ji zrušit pouze ze závažných důvodů, a to vždy písemně, nejpozději 14 dnů před konáním akce. Při zrušení bude objednateli účtován storno poplatek: − od data odeslání přihlášky až do 15. dne před konáním zkoušky nebo kurzu ve výši 500 Kč, − 14. až 4. den před konáním zkoušky nebo kurzu, anebo kdykoliv v případě, že už byly prodávajícím účastníkovi odeslány nebo elektronicky zpřístupněny studijní materiály – 50 % z celkové ceny, − 3. až 0. den před konáním zkoušky nebo kurzu – 100 % z celkové ceny.
7.2. Přihláška bude zrušena s 0 Kč poplatkem v případě, kdy objednatelem vybraný termín není z kapacitních důvodů volný, anebo v případě, kdy ze strany prodávajícího dojde ke změně data, místa konání akce, nebo úplnému zrušení akce z organizačních důvodů a smluvní strany se nedomluví na náhradním termínu, a to do 6 měsíců od data odeslání přihlášky.
7.3. Objednatel, který požaduje dokumenty pro úřad práce, ale tyto neodevzdá, nezažádá o kurz a neoznámí tuto skutečnost vzdělávacímu zařízení 15 dnů před zahájením kurzu, je povinen uhradit náklady spojené s administrací dokumentů, a především rezervací místa na kurzu ve výši 1500 Kč.
7.4. Nemůže-li se uchazeč ve stanoveném termínu zkoušky zúčastnit ze zdravotních, nebo jiných vážných důvodů, může nejpozději 4 dny před stanoveným termínem zkoušky písemně požádat o stanovení jiného termínu. Přitom je povinen uvést, jaký závažný důvod mu brání v účasti na objednaném termínu.
7.5. Za předpokladu, že se uchazeč ve stanoveném termínu ke zkoušce bez předchozí omluvy nedostaví, posuzuje se, jako by u zkoušky neuspěl a zaplacená cena zkoušky se mu nevrací.
8. REKLAMACE (PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ)
8.1. Objednatel má dle občanského zákoníku právo uplatnit reklamaci, a to v případě, kdy na straně objednatele vznikne důvod k uplatnění odpovědnosti z vad prodávaných kurzů a zkoušek (produktů).
8.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění objednatele se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
8.3. Vada kurzů a zkoušek znamená, že daný produkt nemá výslovně uvedené nebo obvyklé vlastnosti anebo ho nelze užít obvyklým způsobem. Prodávající odpovídá za vady produktu, které se vyskytnou v zákonné záruční lhůtě. Prodávající však neodpovídá za vady vzniklé v důsledku opotřebení hmotné věci či užívání produktu v rozporu s pokyny prodávajícího či v rozporu s obvyklým způsobem užívání.
8.4. Objednatel je povinen produkt po jeho obdržení bez zbytečného odkladu zkontrolovat. Objednatel je povinen oznámit prodávajícímu vadu produktu neprodleně poté, co takovou vadu zjistí, a to prostřednictvím elektronické pošty: info@chuvaprodeti.cz. Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout a vyřídit ji bez zbytečného prodlení. Prodávající se zavazuje reklamaci vyřídit v co nejkratší možné době, nejpozději do 30 dní od jejího uplatnění objednatelem.
8.5. Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má objednatel právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů, odstranit. Neodstraní-li prodávající vadu bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů, pak může objednatel požadovat výměnu (je-li to možné s ohledem na charakter produktu) nebo přiměřenou slevu z ceny produktu nebo od kupní smlouvy odstoupit. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby produkt mohl být řádně užíván, má objednatel právo na výměnu (je-li to možné s ohledem na charakter produktu) nebo má právo od kupní smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od kupní smlouvy vrátí prodávající objednateli již uhrazenou cenu produktu.
9. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
9.1. Prodávající není ve vztahu k objednateli vázán kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.
9.2. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na následující elektronickou adresu prodávajícího info@chuvaprodeti.cz. Informaci o vyřízení stížnosti uchazeče zašle prodávající na elektronickou adresu objedantele, z níž byla stížnost odeslána. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.
9.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869. Pro on-line řešení spotřebitelských sporů lze využít i webovou stránku Evropské komise, která se nachází na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
9.4. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
9.5. Objednatel se může obrátit se svou stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zkoušek a kurzů na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
10. DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE KE KURZU
10.1. Nejzazší termín pro zaslání přihlášky a zaplacení účastnického poplatku je 7 dnů před konáním semináře. Po tomto termínu je třeba možnost přihlášení konzultovat s prodávajícím a cenu kurzu uhradit bezodkladně, tj. nejpozději do 1 dne.
10.2. V případě naplnění kapacity kurzu, zkoušky, popř. webináře (rozhoduje pořadí přihlášení, tj. doručení přihlášky prodávajícímu) bude prodávající uchazeče, kteří se nevešli do kapacity, neprodleně informovat o dalším možném postupu, jako např. uvedení uchazeče na seznam náhradníků, možnosti volby jiného termínu, případně storno přihlášky apod.
10.3. V ceně vzdělávací aktivity jsou zahrnuty studijní materiály dle povahy a předmětu objednávky. Cestovné, ubytování a další stravování si uchazeč zabezpečují i hradí na své vlastní náklady.
10.4. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu data a místa konání akce, v nutném případě i na změnu lektora nebo úplné zrušení akce z organizačních důvodů.
10.5. Prodávající se zavazuje, že veškeré změny budou dány uchazečům včas na vědomí, a to prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v přihlášce. V případě změny termínu konání semináře uchazeč dostane možnost zúčastnit se semináře v náhradním termínu nebo mu bude vrácena platba za seminář v plné výši.
10.6. S ohledem na ostatní účastníky semináře a jeho nerušený průběh není umožněna přítomnost dětí.
11. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
11.1. Prodávající je oprávněn zasílat objednateli novinky a jiná obchodní sdělení, která souvisejí s webovou stránkou a nabídkou zkoušek a kurzů na nich nabízených na e-mailovou adresu objednatele a/nebo uchazeče, který v rámci webové stránky již zakoupil některou zkoušku a/nebo školení. Zasílání obchodních sdělení se řídí ust. § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů. Objednatel a/nebo uchazeč je oprávněn další zasílání obchodních sdělení kdykoli odmítnout, a to kliknutím na odhlašovací odkaz v obchodním sdělení nebo zaslat nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení na e-mail prodávajícího (info@chuvaprodeti.cz) nebo prostřednictvím dopisu doručeného do sídla prodávajícího.
11.2. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení uchazeče plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
12. DORUČOVÁNÍ
12.1. Objednateli a/nebo uchazeči může být doručováno na elektronickou adresu, která je uvedena v jeho přihlášce.
13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
13.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že se vztah řídí výhradně českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není uchazeč, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I). 13.2. Je-li některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
V Brně dne 1. 1 2025 Ing. Eliška Krejčí Reková jednatelka společnosti Chůva pro děti s.r.o. a Chůva v dětské skupině s.r.o.
Výše uvedené obchodní podmínky si můžete také stáhnout zde.
Předchozí verzi obchodních podmínek platnou od 1. 7. 2023 naleznete na tomto odkazu.